Fysiotherapiepraktijk Hier!

Email: info@fysiotherapie-hier.nl

nek artrose (slijtage)

Achtergrond nekartrose (slijtage)

Wanneer men ouder wordt, zullen degeneratieve processen plaatsvinden in de wervelkolom. Dit resulteert in het dunner worden van de tussenwervelschijf, wat slijtage genoemd wordt. Door het dunner worden van de tussenwervelschijf komen de wervels dichter bij elkaar wat kan leiden tot beknelling en pijn in de onderrug. Artrose is een onomkeerbaar degeneratief proces, wat inhoudt dat het niet te genezen is. De bijbehorende pijnklachten zijn echter wel te behandelen waarbij doelgerichte oefentherapie kan leiden tot pijnvermindering.

Wat kunnen wij van Fysiotherapie HIER! betekenen bij nek artrose?

De fysiotherapeut zal:

• Informatie en adviezen geven omtrent (lage) rug artrose.
  • Een behandeling geven gericht op begeleiding bij het uitvoeren van doelgerichte oefeningen voor het sterker maken van de rug. De oefeningen zijn gericht op een toename in kracht, mobiliteit en daarnaast pijnvermindering.
  • Oefeningen aanleren en meegeven voor thuis.
  • Aanleren hoe dagelijkse handelingen moeten worden uitgevoerd, zoals in en uit bed komen, in en uit bad komen, uit een stoel opstaan, buigen en gemakkelijker lopen.

VEEL VOORKOMENDE KLACHTEN BIJ ARTROSE AAN DE NEK

– Pijn in de rug of nek.

– Stijfheid na langdurige inactiviteit, bij het opstaan ’s morgens of bij bewegen van het aangedane deel van de wervelkolom.

– Pijn die erger wordt bij staan en lopen, en beter wordt bij zitten of liggen.

– Bij een gevorderde aandoening, symptomen die niet beter worden met rust en die slapen belemmeren.

– Moeite met de dagelijkse dingen, zoals aankleden en baden, en zodra de aandoening voortschrijdt ook met lopen en staan.

– Pijn door het zwakker worden van de spieren rondom het gewricht, ten gevolge van inactiviteit.

– Pijn, brandend of tintelend gevoel dat naar de schouder of arm uitstraalt.

Tijdens de persoonlijke begeleiding helpt onze professionele fysiotherapeut om jouw doelen te behalen en eventueel bij te stellen.

Wij hebben een open en fijne sfeer op al onze locaties.
Onze fysiotherapeuten zorgen er voor dat jij je direct op je gemak voelt.

Mensen van alle leeftijden kunnen bij ons terecht. Onze doelgroepen zijn: ouderen, mindervaliden, kinderen, volwassenen, sporters…

Onze praktijken voor fysiotherapie hebben nauwe samenwerkingen met professionele zorgverleners en fitnesscentra.

fysiotherapie hier!

Wil je meer weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem eens een kijkje verder op onze website.
In onze fysiotherapiepraktijk kan je terecht voor:

FYSIOTHERAPIE HIER!

Fysiotherapiepraktijk in Heerenveen, Steenwijk en Wolvega.