Site Loader

Shockwave therapie bij Fysiotherapie Hier! Heerenveen en Steenwijk.

Shockwave therapie is bij chronische en/of hardnekkige blessures uitermate geschikt! Onze fysiotherapeut kan met de shockwave uw klacht op weefselniveau behandelen, waardoor pijn af zal nemen. Het is een veilige therapie die gebruik maakt van geluidsschokgolven.

Het is wereldwijd bekend dat de resultaten van shockwave therapie erg goed zijn.

Hoe voelt shockwave therapie?

Over het algemeen is shockwave therapie niet pijnlijk, maar het kan wel gevoelig zijn.

Het “vervelende” gevoel is afhankelijk van de locatie en ernst van de klacht. Onze therapeut zal altijd samen met u bepalen hoe intensief er behandeld kan worden. Enige angst voor shockwave therapie is dan ook absoluut niet nodig.

Wat kan Fysiotherapie HIER! betekenen met Shockwave therapie?

Onze shockwave experts starten met het onderzoeken van uw klachten. Zodra de locatie duidelijk en onderzocht is, zal er op het te behandelen lichaamsdeel gel aangebracht worden om de geluidsgolven over te brengen. Deze geluidsgolven worden via een behandelkop gericht op het blessuregebied. Per behandeling duurt dit gemiddeld  slechts 5 tot 10 minuten.

Soms vindt de behandeling plaats op één lichaamslocatie, maar indien nodig kan dit ook zeker een groter gebied worden. Tijdens de behandeling veranderen de frequenties en intensiteit van de golven. De behandeling kan wat vervelend aanvoelen, maar onze shockwave experts houden altijd rekening met uw blessure en pijnbeleving. U krijgt bij iedere stap duidelijk een uitleg waarom het nodig is.

De Masterpuls MP 50 Ultra is een radiaal shockwave apparaat

VOORDELEN SHOCKWAVE THERAPIE

• Bewezen resultaten bij chronische klachten aan pezen.
  • Stimuleert uw lichaam om de blessure zelf te genezen.
  • Geen pijnlijke injecties of operatie.

Video's Shockwave Therapie

Aanvraagformulier Shockwave therapie